Status prawny / Organizacja / Organy szkoły / Baza szkoły / Majątek

To jest archiwalna wersja strony zmienionej: 11.01.2024, 08:44
z powodu:

modyfikacja wpisów

Przejdź do wersji aktualnej.

STATUS PRAWNY

Szkoła Podstawowa nr 16  im. Bolesława Prusa w Siemianowicach Śl. jest szkołą publiczną i działa na podstawie:
• Aktu Założycielskiego.
• Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 ze zmianami),
• Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56 poz. 557 z 1997 r. zmianami),
• Aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw,
• Statutu,
• Zarządzeń Kuratora,
• Zarządzeń Dyrektora Szkoły,
• Ramowego planu pracy szkoły,
• Regulaminów:

  • Regulaminu Rady Pedagogicznej.
  • Regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
  • Regulaminu Rady Rodziców
  • Regulaminu biblioteki szkolnej.
  • Regulaminu świetlicy szkolnej.


Organem prowadzącym Szkołę jest Gmina Siemianowice Śląskie

Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Katowicach.


ORGANIZACJA

Schemat organizacyjny Szkoły Podstawowej nr 16 w Siemianowicach Śląskich.

STRUKTURA ORGANIZACYJNA:

Beata Górecka Sobko  – dyrektor

Krzysztof Ślęzak – wicedyrektor

Aneta Skóra-Kolek- wicedyrektor

Joanna Mozdzen – główna księgowa

Anna Ledwoń – sekretarz szkoły

Justyna Mazur – sekretarka

Strzelczyk Paulina - intendent

RADA PEDAGOGICZNA:

Adler Krzysztof - nauczyciel religii (sala 17 C)

Bednarczyk Ewa - nauczyciel wychowania przedszkolnego (sala 8 D)

Białas Małgorzata - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej (sala 208 D)

Dera-Nieć Izabela- nauczyciel języka angielskiego 

Dębowska Beata - logopeda (sala 5 A)

Doering Marzena - nauczyciel historii i wos-u (sala 9 B)

Drosik Arleta - nauczyciel wychowania przedszkolnego (sala 6 D)

Flakus Aleksandra - nauczyciel wychowania przedszkolnego ( sala 5 D)

Gamza Alicja - nauczyciel języka angielskiego (sala 14 C)

Górecka - Sobko Beata - nauczyciel techniki (sala 8 B)

Jadwiszczok Katarzyna – psycholog szkolny, surdopedagog, doradca zawodowy (sala 10 C)

Jankowska Barbara - wychowawca świetlicy

Kaczmarczyk Karolina - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego (sala 107 D)

Kopiec Katarzyna - nauczyciel współorganizujący kształcenie

Kowalska Kinga - nauczyciel muzyki ( sala 16 C)

Krajewska Lidia - nauczyciel wychowania przedszkolnego (sala 105 D)

Królak Bogumiła - nauczyciel wychowania przedszkolnego ( sala 5 D)

Kurek Magdalena - nauczyciel plastyki ( sala 16 C)

Kuzior Irena - nauczyciel geografii i przyrody (sala 13B)

Lazar Angelika - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej ((sala 207 D)

Łatacz Elżbieta - wychowawca świetlicy 

Michalak Karolina - nauczyciel wychowania przedszkolnego (sala 6 D)

Micke Beata  - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca świetlicy (sala 2 B)

Milewska Agnieszka - pedagog szkolny/ pedagog specjalny (sala 1 E)

Nowak Sabina - nauczyciel współorganizujący kształcenie

Nowicka Ewa - nauczyciel wychowania przedszkolnego (sala 108 D)

Pachoń- Kapusta Anna - nauczyciel języka angielskiego (sala 13 C)

Peczyńska Aleksandra - nauczyciel wychowania fizycznego (sala 22E)

Pasek Agata - nauczyciel chemii i matematyki (sala 6 C)

Pogan Jolanta - nauczyciel języka polskiego (sala 10 C)

Puchała Elżbieta - nauczyciel matematyki (sala 8 C)

Respondek Beata - nauczyciel informatyki (sala 19 C)

Skóra- Kolek Aneta - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej (sala 205 D)

Siemdaj Mirela - nauczyciel współorganizujący kształcenie 

Słabicka Grażyna  - nauczyciel fizyki, matematyki (sala 1 C)

Sokołowska Katarzyna - nauczyciel wychowania przedszkolnego (sala 106 D)

Sowińska Weronika - wychowawca świetlicy

Ślęzak Anna -  nauczyciel wychowania fizycznego, tyflopedagog

Ślęzak Krzysztof - nauczyciel informatyki (sala 19 C)

Wiklik Ewa - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowawca świetlicy (sala 9 A)

Wilczyńska Małgorzata - nauczyciel języka polskiego (sala 9 C)

Wójcik Iwona - nauczyciel bibliotekarz (sala 3 C)

Wróbel Marta - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej (sala 206 D)

Zaleś Katarzyna - nauczyciel wychowania przedszkolnego (sala 106 D)

Zurek Damian - nauczyciel religii ( sala 17 C)

Zdeb Agnieszka - nauczyciel języka hiszpańskiego (sala 10 B)

ORGANY SZKOŁY ORAZ ZAKRES ICH ZADAŃ

...
§ 7
Organami Szkoły są:
1) Dyrektor Szkoły,
2) Rada Pedagogiczna,
3) Samorząd Uczniowski,
4) Rada Rodziców.
§ 8
1. Dyrektor Szkoły kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą Szkoły. Jego kompetencje oraz szczegółowy zakres uprawnień i obowiązków określa organ prowadzący.
2. Dyrektor Szkoły jest odpowiedzialny za prawidłową realizację zadań statutowych, poziom uzyskiwanych przez Szkołę wyników nauczania i wychowania oraz za rozwój i podnoszenie jakości jej pracy.
3. Dyrektor Szkoły jest bezpośrednim przełożonym dla zatrudnionych w Szkole pracowników oraz przewodniczącym Rady Pedagogicznej.
4. Do zadań Dyrektora Szkoły należy w szczególności:
1) sprawowanie opieki nad uczniami i stwarzanie im warunków harmonijnego rozwoju intelektualnego i psychofizycznego;
2) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w Szkole oraz podczas zajęć organizowanych na terenie Szkoły i poza nią;
3) zapewnienie odpowiednich warunków organizacyjnych do realizacji obowiązkowych zajęć dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych;
4) sprawowanie nadzoru pedagogicznego na warunkach określonych dla szkół publicznych;
5) prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania ustalonej dla szkół publicznych;
6) dysponowanie środkami finansowymi przyznanymi na działalność Szkoły;
7) organizowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły;
8) nagradzanie oraz wymierzanie kar porządkowych pracownikom Szkoły;
9) wykonywanie zadań związanych z uzyskiwaniem przez nauczycieli stopni awansu zawodowego zgodnie z odrębnymi przepisami;
10) dokonywanie oceny pracy nauczycieli zgodnie z odrębnymi przepisami;
11) realizacja uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących;
12) realizacja zarządzeń organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór nad Szkołą;
13) występowanie z wnioskami o przyznanie nauczycielom i innym pracownikom Szkoły odznaczeń, nagród lub innych wyróżnień;
14) organizacja przyjęć uczniów do Szkoły;
15) dokonywanie skreśleń uczniów z listy uczniów w przypadkach określonych w § 60 niniejszego Statutu;
16) informowanie organu prowadzącego o aktualnym stanie Szkoły, jej osiągnięciach, trudnościach
i potrzebach;
17) wykonywanie innych zadań związanych z działalnością i funkcjonowaniem Szkoły oraz realizacją przepisów prawa oświatowego;
18) odpowiadanie za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia;
19) stwarzanie warunków do działania w Szkole: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej placówki.
20) organizację wraz z organem prowadzącym opieki zdrowotnej na terenie placówki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 9
1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Szkoły w zakresie realizacji jej zadań statutowych dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzi Dyrektor Szkoły (jako jej przewodniczący), Wicedyrektor Szkoły oraz wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Szkole.
3. Rada Pedagogiczna obraduje na zebraniach zwoływanych przez jej przewodniczącego, który jest odpowiedzialny za zawiadamianie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania.
4. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane:
1) przed rozpoczęciem roku szkolnego;
2) w każdym okresie w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów;
3) po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
4) w miarę potrzeb.
5. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane w przypadku, o którym mowa w ust.4 pkt. 4, na wniosek:
1) organu prowadzącego;
2) organu sprawującego nadzór pedagogiczny;
3) co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej;
4) Dyrektora Szkoły.
6. Rada Pedagogiczna funkcjonuje w oparciu o ustalony przez siebie regulamin, który określa zasady jej działalności. Regulamin nie może być sprzeczny z niniejszym Statutem.
7. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej.
8. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane.
9. Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków.
10. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez Przewodniczącego lub na wniosek Rady Pedagogicznej.
11. Dyrektor Szkoły przedstawia Radzie Pedagogicznej przynajmniej dwa razy w roku szkolnym ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności Szkoły.
§ 10
1. Rada Pedagogiczna w ramach swoich kompetencji stanowiących podejmuje uchwały w sprawie:
1) zatwierdzania planów pracy Szkoły;
2) wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
3) innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Szkole;
4) ustalenia organizacji zawodowego doskonalenia nauczycieli;
5) skreślenia z listy uczniów.
2. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) organizację pracy Szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
2) projekt planu finansowego Szkoły;
3) wnioski Dyrektora Szkoły o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.
4) propozycje Dyrektora Szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
3. Rada Pedagogiczna wnioskuje do Dyrektora Szkoły o przyznanie uczniowi nagrody lub udzielenie kary.
§ 11
1. Dyrektor Szkoły może tworzyć zespoły przedmiotowe, zespoły wychowawcze lub problemowo-zadaniowe.
2. Nauczyciele tego samego przedmiotu lub przedmiotów pokrewnych tworzą zespoły przedmiotowe, których liczbę i skład osobowy określa Dyrektor Szkoły.
3. W skład zespołu wychowawczego wchodzą:
1) Dyrektor Szkoły;
2) opiekun Samorządu Uczniowskiego;
3) wychowawcy klas;
4) specjaliści zatrudnieni w Szkole;
5) inne osoby wskazane przez Dyrektora Szkoły spośród nauczycieli - w zależności od potrzeb.
§ 12
1. W Szkole działa Rada Rodziców, stanowiąca reprezentację wszystkich rodziców (opiekunów prawnych) uczniów.
2. W skład Rady Rodziców wchodzi do 3 przedstawicieli rad oddziałowych, wybranych w wyborach rodziców danego oddziału. Jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic (opiekun prawny).
3. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
4. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny z niniejszym Statutem.
§ 13
1. Do zadań Rady Rodziców należy:
1) współpraca ze Szkołą i jej organami w zakresie realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych;
2) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego Szkoły;
3) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły;
4) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania Szkoły
5) wspieranie działalności statutowej Szkoły.
2. Rada Rodziców ma prawo do:
1) gromadzenia środków finansowych w celu wspierania działalności statutowej Szkoły oraz organizowania pomocy uczniom jej potrzebującym;
2) realizowania w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły inicjatyw służących doskonaleniu organizacji pracy Szkoły.
§ 14
1. W Szkole działa Samorząd Uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie Szkoły.
2. Zasady wybierania i działania organów Samorządu Uczniowskiego określa regulamin uchwalony przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym. Regulamin działalności Samorządu Uczniowskiego nie może być sprzeczny z niniejszym Statutem.
3. Organy Samorządu Uczniowskiego są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
4. Samorząd Uczniowski może przedstawiać Dyrektorowi Szkoły i Radzie Pedagogicznej wnioski
i opinie w sprawach Szkoły w szczególności dotyczące:
1) szkolnego programu wychowawczo - profilaktycznego,
2) regulaminu Szkoły,
3) organizacji pracy Szkoły,
4) realizacji podstawowych praw i obowiązków uczniów.
5. Samorząd Uczniowski ma prawo do:
1) organizacji życia szkolnego umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;
2) redagowania i wydawania gazety szkolnej;
3) organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie
z własnymi potrzebami i możliwościami;
4) wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu;
5) typowania kandydatów do stypendium (np. Prezydenta Miasta).
§ 15
1. Organy Szkoły mają prawo do działania i podejmowania decyzji w granicach swoich kompetencji.
2. Organy Szkoły są zobowiązane do współdziałania w zakresie planowania i realizacji zadań Szkoły.
3. Współdziałanie organów Szkoły odbywa się według następujących zasad:
1) pozytywnej motywacji,
2) partnerstwa,
3) wielostronnego przepływu informacji,
4) aktywnej i systematycznej współpracy,
5) rozwiązywania sporów w drodze mediacji.
4. Koordynatorem współdziałania organów Szkoły jest Dyrektor Szkoły.
5. Formy, sposoby i terminy komunikowania się organów Szkoły ustala Dyrektor Szkoły.
6. Dyrektor Szkoły jest negocjatorem w przypadku konfliktów między organami Szkoły.
§ 16
1. Dyrektor Szkoły wykonuje uchwały Rady Pedagogicznej, o ile są zgodne z prawem.
2. Dyrektor Szkoły wstrzymuje wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej sprzecznych z prawem, powiadamiając o tym organ prowadzący.
3. Jeżeli uchwała Rady Rodziców jest sprzeczna z prawem lub ważnym interesem Szkoły, Dyrektor Szkoły zawiesza jej wykonanie i w terminie określonym w regulaminie Rady Rodziców uzgadnia
z nią sposób postępowania w sprawie będącej przedmiotem uchwały.
4. W przypadku zaistnienia sporu lub konfliktu między organami Szkoły funkcję mediacyjną
przejmuje organ, który nie jest bezpośrednio zaangażowany w spór.
5. W wypadku braku uzgodnienia Dyrektor Szkoły przekazuje sprawę do rozstrzygnięcia organowi prowadzącemu.

BAZA SZKOŁY

Powierzchnia zabudowy budynku: 4862,40 m2
Powierzchnia użytkowa budynku: 9305,54 m2
Kubatura: 44724,80 m3
Szkoła podzielona jest na 5 segmentów : A, B, C, D, E w tym segment sportowy.
Budynek szkoły składa się z następujących pomieszczeń:
- 32 sale dydaktyczne
- kompleks sportowy składający się z: 2 sal gimnastycznych i 2 salek gimnastyki korekcyjnej
- 2 pokoje nauczycielskie
- 1 gabinet psychologa szkolnego
- 1 gabinet pedagoga szkolnego
- 1 gabinet logopedy szkolnego
- 1 biblioteka
- czytelnia multimedialna
- sekretariat
- 2 świetlice szkolne
- gabinet pielęgniarki
- 1 kuchnia i stołówka
- szatnie uczniowskie
- sanitariaty


W budynku szkoły znajduje się filia Przedszkola nr 18 zajmująca 2 sale.

Rok szkolny 2022/2023
Liczba oddziałów: 16 + 5 przedszkolne
Liczba uczniów: 473
Liczba pracowników: 68


MAJĄTEK

Rok 2023:

  • bilans jednostki budżetowej
  • rachunek zysków i strat jednostki
  • zestawienie zmian w funduszu jednostki

Opublikował: Krzysztof Ślęzak
Publikacja dnia: 27.12.2023, 11:52
Dokument oglądany razy: 217
Podpisał: Krzysztof Ślęzak
Dokument z dnia: 22.12.2023